ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ TRÉNING

„Nem a hegyet kell legyőznünk, hanem önmagunkat” (Edmund Hillary)

A mai, kihívásokkal teli, felgyorsult vállalati környezetben az egyes ember problémái és megoldandó feladatai sokszor súrolják a teljesítőképesség határát. Ilyen esetekben különösen fontos az asszertív kommunikáció, és a helyes önérvényesítés megtanulása. A nézeteltérés, a vita, az eltérő vélemények ütköztetése az egyéni érdekek mentén, egészséges dolog a munkamenet során, a csatározás, a harc azonban nem.  A munkahelyi konfrontáció a hierarchia minden szintjén létező fogalom és mindenkit érint. A megoldás tekintetében az első dolog, amit tehetünk, hogy elismerjük a létezését.

Miből fakadnak a konfliktusok?

Konfliktus a munkahelyen több formában létezhet. Vannak akik, már magát az adott probléma tényét is tagadják. Úgy tesznek, mintha az nem is létezne, egyszerűen nem vesznek róla tudomást. Ők azok, akik szeretik elkerülni a konfliktust. Nem adnak visszajelzést, mert nem akarnak senkit megbántani. Eközben azonban az adott helyzettel/emberrel kapcsolatos érzéseik, gondolataik jelen vannak, léteznek, kimondatlanok maradnak és ezáltal mérgezik a viszonyt. Ezek az emberek esélyt sem adnak a konfliktus feloldására. A feszültség, a probléma ott marad.

aszzertiv_kommunikacio_trening_ter

Vannak akik – szemben az előző típussal – probléma esetén a versengést választják. Céljuk a másik fél legyőzése, alkalmatlanságának bizonygatása. Képtelenek figyelembe venni mások igényeit, törekvéseit, gondolatait, érzéseit. Ebben az esetben „legalább” eszkalálódik a konfliktus, és ha képesek vagyunk beleállni a helyzetbe és önérvényesítően kommunikálni – ami persze egyáltalán nem könnyű feladat egy asszertív kommunikációban járatlan ember számára -, akár még win-win helyzet is kialakulhat.

Munkahelyi környezetben gyakran előforduló viselkedésminta – a fentieken kívül – a passzív agresszió, azaz manipuláció. Támadásaik nem tűnnek annak, látszólag együttműködőek, miközben csak a saját érdekeinek érvényesítése foglalkoztatja őket, és a többiek boldog tudatlanságban asszisztálnak mindehhez. Ezt a fajta viselkedést a legnehezebb felismerni és kezelni.

A jó hír, hogy van megoldás: az asszertív kommunikáció.

Ez pedig nagyfokú önismeretet és tudatosságot kíván. Tisztában kell lennünk magunkkal, értékeinkkel, gyengeségeinkkel, amit adott esetben nem szégyellünk mások előtt felfedni, vállalni. Tudnunk kell tisztelni magunkat, csak akkor leszünk képesek másokat is becsülni, ami a tiszta kommunikáció alapja. Én személy szerint a kommunikáció 2.0-ás verziójának nevezem, amikor valaki képes átlátni a másik ember viselkedésén, és nem az adott magatartásra reagál, hanem magára az emberre. Jó, ha tisztában vagyunk vele, hogy minden embernek van egy terhekkel teli hátizsákja, amit magával cipel a mindennapokban. Amennyiben erre figyelemmel tudunk lenni, az nagyban megkönnyíti a nyertes-nyertes helyzet kialakítását.

A tréningen megvizsgáljuk, hogy ki milyen ösztönös viselkedésformával érkezett, és melyek a számukra nehéz helyzetek. Ezeken személyre szabva dolgozunk. Ismeretek, technikák, eszközök átadásán kívül, komoly önismereti munka zajlik ezeken a foglalkozásokon.

A tréning eredményeként magabiztosabbá válunk, megnő az önbizalmunk, megtanuljuk értékelni magunkat, ezáltal mások megbecsülését, tiszteletét is kivívjuk. Jobban kezeljük majd a számunkra nehéz helyzeteket; nemet tudunk mondani például anélkül, hogy az kellemetlen lenne a számunkra. Szándékainkat, elvárásainkat világosabban és egyértelműen tudjuk megfogalmazni és ezáltal kiegyensúlyozottabbak, boldogabbak, határozottabbak leszünk.

Jelentkezzen most tréningjeinkre

„Ahova érdemes elmenned, oda nem vezet rövid út.”

Vavyan Fable

RÓLUNK MONDTÁK

Andrea felkészültsége és emberi kvalitásai magas szakmai színvonalú képzést tettek lehetővé számomra, ahol a gyakorlati oktatáson volt a fő fókusz. Ezzel minden esélyt megkaptam arra, hogy a jövőben a kapott tudást alkalmazva sikeres trénerként tevékenykedhessek. A képzés szakmaiságán túl az önismereti munka is nagyon hangsúlyosan megjelent.

Czirkos Orsolya, Nyelviskola-vezető

Andi egy nyíltszívű, őszinte, jó emberismerő és emberekkel nagyon jól együttműködni tudó tréner. Sikerei, és természetesen a képzések sikere is ebben rejlik. Egyedülálló módon tudta motiválni a képzésen résztvevő kollegáimat, és persze engem is.

Tökéletesen eltalálta az egyensúlyt az elméleti és gyakorlati képzések aránya között. Lelkiismeretes munkájának köszönhetően nem csak szakmai, hanem személyes fejlődést is tapasztaltam mindannyiunkon. Ezúton is köszönöm munkáját!

Szabó Mihály, Termelési vezető, JOST Hungária

I highly recommend Andrea and Krisztina for team training.  They have the ability to manage even the toughest groups, getting them to open up and actively participate.  When I first scheduled the training it was met with a lot of resistance.  After the first session, the entire team insisted on having more.

They provide professional and personable training and quickly connect with the group.  As a result, my team became more cohesive and effective managers.

Gabe Rozsa, General Manager

Andrea volt az, aki segített felismerni a rosszban is a jót. És ez nem egy sablon szöveg. Addig mindent úgy láttam, hogy „hogyan nem sikerülhet”. Aztán sikerült szemléletet váltanom. Sokáig így éltem, aztán jött egy rosszabb periódus, ami elmosta a pozitív énemet… De egy fordulópontnál újra visszatértem a korábban megtanultakhoz és újra talpra álltam belőle. Ez az igazi tanítás – ha a tanító nélkül később is újra tudod élni a dolgokat. Ehhez az kell, hogy ő ne csak mondja, sorolja, darálja…, de érezze, lássa és mutassa az utat. Mert ha egy utat így találsz meg, akkor bármikor vissza tudsz térni rá, még ha le is térsz róla olykor-olykor…

Gyivicsán Gábor, Value Stream Leader, Coloplast

HÍRLEVÉL

Kérjük iratkozzon fel hírlevelünkre.